2003-10-29

Novo toimittaa ulkoasiainministeriölle henkilöstönohjauksen sähköisen kokonaisratkaisun

Novo ja ulkoasiainministeriö ovat sopineet Novon henkilöstönohjauksen kokonaisratkaisun Pro Exellentan käyttöönotosta ulkoasiainministeriön koko organisaatiossa Suomessa ja 76 edustustossa eri puolilla maailmaa. Ulkoasiainministeriön tavoitteena on sähköisen tiedonsiirron avulla nopeuttaa henkilöstöasioiden käsittelyä ja yhtenäistää eri yksiköidensä toimintatapoja.

"Suomen ulkoasiainhallinto on edelläkävijä sähköisten, työtä säästävien ja kustannustehokkaiden ratkaisujen etsimisessä sekä kansainvälisessä ulkoministeriöiden välisessä että valtionhallinnon sisäisessä vertailussa. Sähköisen arkiston ja sähköistettävän taloushallinnon ohella nyt henkilöstöhallinnon prosessit on tarkoitus virtaviivaistaa ja hoitaa verkossa. Näiden toimenpiteiden seurauksena ministeriö voi entistä paremmin suunnata resurssinsa varsinaisten tulostavoitteidensa saavuttamiseen sisäisten hallintotoimien sijasta", tietohallintojohtaja Martti Favorin ja henkilöstösuunnitteluyksikön päällikkö Christer Michelsson ulkoministeriön hallinnolliselta osastolta toteavat. "Myös henkilöstö tulee hyötymään tästä, koska se voi entistä tehokkaammin ja yksinkertaisemmin hoitaa asioitaan. Olemme tyytyväisiä Novon kanssa käytyihin neuvotteluihin ja niiden lopputulokseen."

"Uuden henkilöstönohjausratkaisun toimittaminen ulkoasiainministeriölle merkitsee Novolle pitkään jatkuneen yhteistyön valtionhallinnon eri organisaatioiden kanssa laajenemista ja monipuolistumista. Samalla olemme edesauttamassa ministeriön tavoitetta uudistaa ja nykyaikaistaa henkilöstönohjauksen prosessejaan internet-teknologian sekä sähköisten lomakkeiden ja toimintojen avulla", toteaa tuotejohtaja Kari Haapakoski Novosta.

Novon Pro Exellenta -ratkaisussa palkanlaskenta, osaamisen ja koulutuksen hallinta, tavoite- ja kehityskeskustelut sekä rekrytointi muodostavat integroidun kokonaisuuden. Tietojen sähköinen käsittely koko prosessissa nopeuttaa merkittävästi henkilöstöasioiden hoitamista ja edesauttaa tehtävän vaativuuden ja henkilökohtaisen suoriutumisen mukaan määräytyvän palkkauksen käyttöönottoa. Ulkoasiainministeriön järjestelmävalintaa edelsi vaatimusmäärittelyn pohjalta tehty kehittämiskartoitus, johon perustuen ratkaisukokonaisuus on toteutettu.

Tietoa yrityksestä: CGI Suomi Oy