2003-10-29
Novo toimittaa ulkoasiainministeriölle henkilöstönohjauksen sähköisen kokonaisratkaisun
Novo ja ulkoasiainministeriö ovat sopineet Novon henkilöstönohjauksen kokonaisratkaisun Pro Exellentan
käyttöönotosta ulkoasiainministeriön koko organisaatiossa Suomessa ja 76 edustustossa eri puolilla maailmaa.
Ulkoasiainministeriön tavoitteena on sähköisen tiedonsiirron avulla nopeuttaa henkilöstöasioiden käsittelyä ja yhtenäistää
eri yksiköidensä toimintatapoja.
"Suomen ulkoasiainhallinto on edelläkävijä sähköisten, työtä säästävien ja kustannustehokkaiden ratkaisujen etsimisessä
sekä kansainvälisessä ulkoministeriöiden välisessä että valtionhallinnon sisäisessä vertailussa. Sähköisen arkiston ja
sähköistettävän taloushallinnon ohella nyt henkilöstöhallinnon prosessit on tarkoitus virtaviivaistaa ja hoitaa verkossa.
Näiden toimenpiteiden seurauksena ministeriö voi entistä paremmin suunnata resurssinsa varsinaisten tulostavoitteidensa
saavuttamiseen sisäisten hallintotoimien sijasta", tietohallintojohtaja Martti Favorin ja henkilöstösuunnitteluyksikön
päällikkö Christer Michelsson ulkoministeriön hallinnolliselta osastolta toteavat. "Myös henkilöstö tulee hyötymään
tästä, koska se voi entistä tehokkaammin ja yksinkertaisemmin hoitaa asioitaan. Olemme tyytyväisiä Novon kanssa
käytyihin neuvotteluihin ja niiden lopputulokseen."
"Uuden henkilöstönohjausratkaisun toimittaminen ulkoasiainministeriölle merkitsee Novolle pitkään jatkuneen yhteistyön
valtionhallinnon eri organisaatioiden kanssa laajenemista ja monipuolistumista. Samalla olemme edesauttamassa
ministeriön tavoitetta uudistaa ja nykyaikaistaa henkilöstönohjauksen prosessejaan internet-teknologian sekä sähköisten
lomakkeiden ja toimintojen avulla", toteaa tuotejohtaja Kari Haapakoski Novosta.
Novon Pro Exellenta -ratkaisussa palkanlaskenta, osaamisen ja koulutuksen hallinta, tavoite- ja kehityskeskustelut sekä
rekrytointi muodostavat integroidun kokonaisuuden. Tietojen sähköinen käsittely koko prosessissa nopeuttaa
merkittävästi henkilöstöasioiden hoitamista ja edesauttaa tehtävän vaativuuden ja henkilökohtaisen suoriutumisen mukaan
määräytyvän palkkauksen käyttöönottoa. Ulkoasiainministeriön järjestelmävalintaa edelsi vaatimusmäärittelyn pohjalta
tehty kehittämiskartoitus, johon perustuen ratkaisukokonaisuus on toteutettu.
Tietoa yrityksestä: CGI Suomi Oy